Tilasin uuden Anna-lehden. Tämän, joka on tarkoitettu media-alan vaikuttajille eikä tule jakeluun yhteenkään lehtipisteeseen.

.

Sinänsä erikoisnumeron tekeminen markkinointiväelle on ihan kiva juttu, mutta ilman Esko Kiesiä markkinointitempaus ei olisi saanut ansaitsemaansa huomiota. Audin myyntijohtajaa on haastateltu “Mies puhuu naisesta” -osioon ja nyt ainakin Ilta-Sanomat, Fillari-lehden foorumi ja HS ovat tarttuneet asiaan. Kohu syntyi siitä, että Kiesi myönsi olevan mukavaa, että nainen silittää hänen paitansa. Jos niin ei tapahdu, suhde on katkolla. Hän myös muistuttaa, että miehet pystyvät hallitsemaan paremmin suuria kokonaisuuksia. Ja naisella on oltava vähintään seitsemän sentin korot.

Olisiko Kiesin kirjoitus julkaistu normaali-Annassa? Enpä tiedä, arvaan: tuskin. Markkinointiväen uskotaan siis sulattavan paksuhkokin puhe paremmin kuin keskivertokuluttajan.

Siirtyessään keskustelupalstoille Kiesin kommentit eivät kuitenkaan enää liity erikois-Annaan, vaan normi-Annaan. Kuinkakohan Annan kilpi kärsii keskustelusta?

Näin mediakohuna katsottaesssa vetohan oli erinomainen – Anna-lehti saa paljon julkisuutta ja Audi siinä samalla. Kiesistä puhumattakaan. Hänet ehkä pyydetään seuraavaan naisfoorumiin argumentoijaksi.