Miksi B2B satsaa yhä enemmän sosiaaliseen mediaan? Journalisticsin mukaan yrityksillä ei ole varaa olla tekemättä näin. Asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat ovat siellä – sosiaalisen median käyttö on ohittanut suosiossa meilin. Kaikki ovat siellä.

Toinen asia on (väitetty) helppous. Esimerkiksi Twitterissä voi blogin mukaan saada nopeasti uskollisia seuraajia seuraamalla itse yhteisön jäseniä ja twiittaamalla säännöllisesti, jotta kohderyhmä pysyisi informoituna yrityksen edelläkävijyydestä, uutisista jne. Tämä voi tosin olla helpommin sanottu kuin tehty.

Mistä päästäänkin siihen, että sosiaalisen median kautta yritykset pystyvät kuulemaan ja kuuntelemaan, eikä pelkästään tuuppaamaan yksipuolisesti sanomaansa toivoen, että joku toinen kuuntelee. Asiakkaille on tärkeää, että sinä kuuntelet.

Tämä voi tosin olla toissijaista. Blogissa siteeratun eräänkin tutkimuksen vastaajista 51 % oli sitä mieltä, että sosiaalisen median kampanjan suurin hyöty on – yllätys yllätys – alhainen hinta.