Kathy Cabrera kirjoittaa uusimmassa Journalistics-blogin kirjoituksessa otsikolla “Before you Start a B2B Social Media Program…“. Aiheelta ei voi – eikä onneksi tarvitsekaan – välttyä yhdessäkään markkinointiin tai viestintään liittyvässä palaverissa.

Cabrera nostaa esiin esimerkiksi nämä asiat:

Miksi lähteä mukaan?
Väärä syy lähteä mukaan on  “koska kilpailijakin on siellä.”

Oikeat syyt ovat:
– Sitoutuneemmat asiakkuudet
– Lisäväylien löytäminen ajatusten, tuotteiden ja yrityskulttuurin markkinoimiseen
– Luoda kirjoittajasta oman alansa pääasiantuntija

Huomioitavat asiat:
– Kuinka paljon aikaa ja rahaa voidaan investoida
– Missä on/ovat maali(t)
– Mitä sosiaalisen median kanavia tulisi käyttää
– Kenen yrityksessä tulisi osallistua? Kenellä on vastuu sosiaalisen median kampanjoiden johtamisesta
– Kuinka menestystä mitataan

Saatavat edut:
– Vilskettä sivustolla
– Wom-suosituksia (word-of-mouth)
– Lisääntynyt bränditietoisuus
– Lisääntynyt brändilojaalius

Muista: sosiaalisen median trendit muuttuvat nopeasti!

– MySpace oli selvästi Facebookia suositumpi kaksi vuotta sitten
– Facebook on nyt selvästi suositumpi, MySpace kävijämäärä ei ole enää noussut
– Twitter aloitti kolme vuotta sitten ja kahden vuoden jälkeen (marraskuussa 2008) sivustolla oli jo miljardia viestiä