Sosiaalinen media puhuttelee yhä enemmän myös perinteistä mediaa. Nyt BBC on siirtymässä epäsosiaalisuudesta uuteen aikakauteen ja palkkaa “Social media editorin”. Onhan jo olemassa Twitter-toimittajia ja erilaisia sosiaalisen median seuraajia, mutta BBC:n pesti on hieman toisenlainen.

Nick Newman BBC:stä kommentoi: The BBC’s social media editor’s remit must be partly seen as an exploration of social media: “We don’t know exactly what works out. What guidelines does a news organisation need? What is the best way for a journalist to present yourself? What is the thing you watch out for?”

Nämähän ovat juuri ne hyvät kysymykset, joita jokaisen yrityksen tulisi nyt miettiä. Minkälaisia linjanvetoja, mikä toimii sosiaalisessa mediassa ja mikä ei? Tärkeintä on kuitenkin Newmanin kommentti vakavasti ottamisesta: “To reach out to your viewer with social media is a way of taking your audience seriously, and that is very important for the BBC”.

Uutinen aiheesta.