Viime syksynä Jyri Engeström puhui TBWAn Herätyskokouksessa tulevaisuuden palveluinnovaatioista. Esitys oli puhutteleva ja kiinnostava ja sen voi nähdä Slidesharena. Toki esitys oli toimivampi puheen kera. Ideana kuitenkin oli herättää kuulijakunta ymmärtämään esimerkiksi sitä, että sosiaalisessa mediassa on annettava saadakseen. On kuunneltava ja sitten korjattava kuulemansa mukaan. Kehityttävä jatkuvasti, altistuttava kritiikille, otettava oppia.

Samainen puhuja twiittasi tänään linkin Mashablen artikkeliin, josta voi myös ottaa oppia, paitsi sosiaalisessa mediassa, myös elämässä muutenkin. Se toimii myös how-to-johdatuksena vaikkapa Twitterin tai muun sosiaalisen median käyttöön.

Suosittelen lukemaan tekstin kokonaan, mutta tässä paras pala artikkelin lopusta: “There is an old Zen story about a man riding a horse that is galloping very quickly. Seeing him, a woman asks, “Where are you going in such a hurry?” To which the man replies, “I have no idea. Ask the horse!” There are likely days that if someone asked us what we were doing, we might reply, “I have no idea. Ask Twitter and Facebook!”

When we let the horse, or social media, direct us, we get overwhelmed and unfocused, and our time is not spent well. Twitter and Facebook are incredible tools, but making the most of our time on them requires paying attention to the mental approach we take. When we engage them with a beginner’s mind, a desire to give, a focus on adding useful content, and a positive state of mind, we will likely have more days guiding the horse than the opposite.”