The Economist julkaisi kuukausi sitten ajatuksia herättävän artikkelin PR-toimistoista. Punaisena lankana oli analysoida PR:n merkityksen kasvua viimeisen kahden vuoden aikana – siis laskusuhdanteessa. Muutama keskeinen johtopäätös: “PR has done well in part because it is often cheaper than mass advertising campaigns.” “Its impact, in the form of favourable coverage in the media or online, can also be more easily measured.” “PR has also benefited from the changing media landscape. The withering of many traditional media outlets has left fewer journalists from fewer firms covering business. That makes PR doubly important, both for attracting journalists¹ attention, and for helping firms bypass old routes altogether and disseminate news by posting press releases on their websites, for example.” “Many big firms have a presence on social-networking sites, such as Facebook and Twitter, overseen by PR staff.” “PR firms are increasingly called on to track what consumers are saying about their clients online and to respond directly to any negative commentary.” Lue koko juttu!
Archives
advertoriaali
Ashton Kutcher
b-to-b
balloonboy
BBC
blogi
Burger King Whopper Sacrifice
Demand Media
Editor&Publisher
ekologia
email
Facebook
Facebook Lexicon
Google Alerts
Google Analytics
Google Wave
Hennes&Mauritz
hidas elämä
hiihtokeskus
hinta
HS
interaktiivisuus
Jakaminen
Jokapiraatinoikeus
joululahja
Jungner
Kauppalehti
kirja
Kliptstine
Koneen ruhtinas
LinkedIn
lista
luova ajattelu
Mashable
median tila ja tulevaisuus
mittaaminen
MySpace
New York Times
Nokia
Piratismi
PR
PR 2.0
projekti
Pulitzer
sanomalehti
seminaari
seuranta
sisältö
social media
SoMe
sosiaalinen media
Sosiaalisen median toimittaja
suomitweet
syksy
sähköinen media
sähköposti
Taloussanomat
Technorati
TED.com
Tekijänoikeus
trending topics
tulevaisuus
Tweetdeck
Twitter
Twitterkirja
unboxing
Uusi Suomi
video
videokonferenssi
vinkit
Wave
Wikipedia
Youtube
Zen
älypuhelin
Leave a comment
Comments feed for this article